Tuesday, July 27, 2010

Bagaimana Saya Menanam Sifat Suka Bahasa Melayu

Saya mengaku, dulu saya tidak suka membaca buku Bahasa Melayu. Saya lebih suka membaca buku Bahsasa Inggeris. Perkataan-perkataan Bahasa Inggeris lebih singkat daripada perkataan-perkataan Bahasa Melayu. Saya rasa jika saya bermain permainan Bahasa Melayu seperti permainan "Sahibba" lebih, saya akan suka Bahasa Melayu. Untuk kanak-kanak seperti saya, mungkin dengan bermain permainan yang berkaitan dengan Bahasa Melayu, kita boleh lebih suka dengan Bahasa Melayu. Tentu saja, pada waktu saya kecil, kebanyakkan buku yang saya baca adalah tentang "Sang Kancil" dan dongeng-dongeng Melayu. Mereka menarik. Dengan cara ini, lama-kelamaan, saya suka Bahasa Melayu. Saya percaya jika saya suka Bahasa Melayu, saya akan belajar Bahasa Melayu dengan lebih senang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home